tstre

Direktlänk till inlägg 22 juni 2011

Nya tider, del 3

Av tstre - 22 juni 2011 20:02


Kolla hur du läser historierna HÄR 


Paul - Grön
Isabelle - Rosa
Emilia - Mörkblå
Zo - Orange
Övriga - Grå, Limegrön, Laxrosa


Tidigare delar: Del 1, Del 2


 

 
- Hej gumman! Hur var det i skolan?


 
- Det var bra men jag fick reda på att imorgon ska vi ha skolfoto!
- Är du nervös för det?
- Jag är inte lika fåfäng som Isabelle men jag vet faktiskt inte vad jag ska ha på mig...
- Ta bara din finklänning från nyår. Du kommer bli jättefin gumman.
- Tack pappa. Jag går och gör mina läxor i badrummet, det är lättare att koncentrera sig där.


 
"Om A är dubbelt så långt som B, C är hälften av D och E är dubbelt så stort som D. Hur långt är F? Hmm... Det är ju lätt."


     
"Bäst att jag övar lite karisma"


20 min senare


 
Rosy Whelonff: Isabelle, din pappa ringde. Klockan är mycket och han sa att du måste åka hem.
Marty Whelonff: Jag skjutsar dig.

Isabelle: Vad snällt Mr Whelonff, jag ska bara säga hej då till Zo. Ni bor väldigt fint föresten Mr och Mrs Whelonff.
Tack söta du.
 

    
Tiden gick väldigt snabbt! Jag måste åka hem nu.
Ja, det var jättekul att du följde med mig.
Ja, verkligen! Du kommer väl imorrn till mitt pyjamasparty?
Ja, det kommer bli jättekul!
Vi ses då! Hej då Zo. 
Hej då Isabelle.


 

Hej gumman. Vad snabbt du kom hem!
Jag fick skjuts av Mr Whelonff så fort du ringt. Förlåt, jag glömde bort tiden.
Det är okej, snällt att du fick skjuts. Gjorde du dina läxor hos Zo?
Ja det gjorde jag. Det var lättare att göra de tillsammans faktiskt.
Vad bra! Det brukar vara så ibland. Det fick mat i kylen till dig och sen får du göra dig i ordning och sova.

Jadå, jag sätter på mig pyjamasen och tar maten sen. 


    

"Mmm, vad gott med våfflor"

Pappa, skulle du inte läsa godnattsaga?
Jodå Emilia, gå och lägg dig så kommer jag snart.


 
Isabelle, vi ska läsa Raymundos äventyr!
Jag lyssnar lite halvt, jag är jättetrött.
 

 
Det var en gång en pojke som hette Raymundo. Han bodde med sin mamma och pappa i ett litet hus. Raymundo ville alltid hitta på äventyr och bus! Lite som du då Emilia.
Haha ja. Läs mer!

Raymundo hade inga syskon och hans föräldrar jobbade alltid på åkern. Det fanns inga andra barn i byn de bodde i så Raymundo fick alltid leka för sig själv. 
 


"Nu sover båda mina små änglar. Godnatt" 


Nästa dag 


   

Godmorgon pappa.
Godmorgon sömntuta, vad länge du sov!
Ja, det var jätteskönt! Vad kollar du på? 
Matkanalen. 

 

Pappa, handfatet är sönder!

   
Duschen också. Golvet är helt blött!
Ja, jag har ringt en reperatör. Hon kommer snart. 
Men hon får ta och komma INNAN mitt pyjamasparty börjar, du har väl inte glömt att det är ikväll? 
 

 
 
Tove

Tove

23 juni 2011 08:20

bra del ;) När kommer nästa del? Längtar!

http://simstips.bloggplatsen.se

tstre

25 juni 2011 13:27

tacktack! :) jag kommer blogga mer om några dagar och då kommer en ny del, så ganska snart :)

 
Andrea :D

Andrea :D

23 juni 2011 11:47

Jättebra del! :)
Ska sätta igång med din header nu när du har en simsfamilj! Har du några speciella önskemål?

http://andilove.bloggplatsen.se

tstre

25 juni 2011 13:28

Nej så svårt att veta. Tänkte kanske dra igång en till serie så skulle iof vara kul att ha en blandning av bilder på båda serierna :)

 
Andrea :D

Andrea :D

23 juni 2011 18:45

Ojdå..trodde jag kommentrade här,jättebra del!
Men du kanske har så att kommentarerna ska granskas,annars skriver jag kommentaren igen!

http://andilove.bloggplatsen.se

 
- victoria

- victoria

23 juni 2011 19:57

sv: Okej, då fortsätter jag lägga ut de! :)

Bra del , tänkte bara tipsa om du skriver i fuskrutan: Hideheadlineeffects on så försvinner pratbubblor, tänkbubblor, färdighetsmätare + kristallen över din sim så ser man inte det på bilder! :)

http://tthesims.bloggplatsen.se

tstre

25 juni 2011 13:29

Ja jag har börjat med det fusket men glömde det i början men tack :)

 
Andrea :D

Andrea :D

25 juni 2011 16:42

Då kan jag ju vänta med headern,bara göra lite bakgrund och så , och sen sätta in bilder så den nya familjen också kan finnas på headern!
Men en fråga,vilken är din favoritfärg? Och vilken hatar du?
Så jag vet vad jag ska ha för färger!

http://andilove.bloggplatsen.se

tstre

26 juni 2011 20:20

Jag gillar blått och grönt och vill helst inte ha för skarpt och skrikit här på bloggen. Vill inte ha rosa eller orange. Textfärgen ska fortfarande vara svart men det vet jag inte om det är något du hade tänkt att göra något åt haha :)

 
Ingen bild

anonym

13 juli 2011 15:08

hur kan man läsa saga för sina barn (på sims)

tstre

14 juli 2011 12:53

På kvällen lite innan de ska gå och lägga sig så kan din förälder sim klicka på barnsimmen som de vill läsa för och så ska de komma upp "Läs godnattsaga" och sen väljer du vilken bok (en barnbok) Om du inte har några barnböcker eller vill ha fler kan du köpa de i bokhandeln.

Fråga gärna om du inte förstod nåt :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tstre - 12 april 2015 11:15

  Jessie lägger sig i snön och tänker skolan.    För idag är hennes och Iwan sista skoldag.   Ellie har ju flyttat in för att hjälpa till där hemma. Hon har knappt bott där eftersom Eddy tog med henne och hennes jämnåriga syskon och flyttade ut för ...

Av tstre - 11 april 2015 11:00

Snödagen var här och Spencer ordnade med ett presentparty för släkt och vänner. Här pratar Iwan med sin storebror Gabriel och utbyter kökshemligheter. Spencer har tagit sig tid att lära känna sin brorson Jamil (Tobys son) lite mer. Presenterna utb...

Av tstre - 10 april 2015 10:28

      Denna del blir mer historieberättande ur Jessies perspektiv.       Mamma fick erbjudande att åka på en gratissemester. Hon tackade ja och tog en taxi till ett spa. Jag och Iwan var nu ensamma hemma. Först var vi rätt duktiga och gjor...

Av tstre - 27 mars 2015 18:30

        Detta gjorde Chase och Cathy HELT synkroniserat när Spencer fick värkar. Som en koreografi, hihi knas. ...

Av tstre - 26 mars 2015 20:00

* Caleb kysste Ella "I stundens hetta" men hon blev arg och tyckte han var skrämmande.* Spelet stängdes av när jag höll på att få Caleb och Ella kära så de har haft två riktiga första kyssar (om man räknar bort i stundens hetta)*  Caleb och Ella kyss...

Status

Status:

 

Nytt:
Kommande:

Omröstning

Jag kör ju på tema i mina generationer i PGC när jag döper dem? Vad ska nästa tema vara?
 The Vampire Diaries
 Gossip Girl
 Glee
 Alla börjar på samma bokstav
 Svenska namn

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sims 3 community

På The sims 3 Community heter jag fAnisjao

Sök i bloggen

Kategorier

Email

Har skaffat en email till bloggen. Där kan ni maila bilder, frågor ni kanske inte vill ska synas på bloggen eller om ni inte har något blogg och vill vara med i någon av mina tävlingar kan bidraget mailas dit.

 

mail: tstre@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Status


Ovido - Quiz & Flashcards