tstre

Alla inlägg under juni 2011

Av tstre - 20 juni 2011 18:00

Kolla hur du läser historierna HÄR


Paul - Grön
 Isabelle - Rosa
Emilia - Mörkblå

Övriga - Grå


 

- Issa, kom så hoppar vi hage!
- Okej... Haha jag var ju bra på det här!
"Åhnej, det trodde jag inte hon skulle vara ju..."


 Samtidigt inne i huset


"Hmm, nu ska vi se vad det finns för några jobb... AHA, Kariärr Möte: Vi söker dig som vill avancera i Affärsbranchen och hjälpa världen att utvecklas. Det låter toppen och här är ett nummer till en Lenny Smith-Jones"



 
- Ja hej! Är det här Lenny Smith-Jones?
- Ja, det är jag.
- Jag är intresserad av att jobba hos er.
- Okej låter bra, du kan komma på en intevju imorgon då.
- Låter toppen, då ses vi då. Tack, hejdå.


 
- Haha jag vann!
- Äsch, du fuskade!
- Gjorde jag inte alls, du är bara avundsjuk!
- Visst...
"Åh hur kunde jag förlora..."


 
"Jag spelar schack istället, måste få upp min logik ännu mer"


 

- Pappa, finns det någon bio här?


 
- Ja men det klart! Tror du inte din gamle pappa tänkt till lite grann?
- Haha, vilken tur!
 

 

- Men du gumman, ska vi sätta oss på soffan och prata lite?
- Okej 


   

- Jag förstår att det inte kändes så kul att lämna Riverview med alla kompisar och så men det funkade inte längre. 
- För det med mamma?

- Och du kommer få nya kompisar här, den här staden är känd för sin vänlighet.
- Okej, jag antar att det kan nog bli bra...
- Ja... En dag kommer du växa upp och förstå varför vi var tvungna att flytta. 
- Ja... Men jag önskar jag kunde veta nu. 

- Jag vet gumman.

 

...


 

- Men vad tror du om huset då? Kan väl bli ganska bra när vi fixat klart det?
 

 

- Och om jag får det här jobbet så har vi råd med allt så småningom!
 

  
- Det kommer bli bra pappa, jag litar ju på dig.

    

- Sen när du "klättrar upp på jobbstegen" ,som du alltid säger, så kan vi köpa massor med fina saker!
 

   

- Ja och då ska jag bjuda dig och Emilia på bio så mycket ni vill!
- JAAA 

Av tstre - 20 juni 2011 13:00


Kolla hur du läser historierna HÄR


Familjen Strand:


De bodde tidigare i Riverview men flyttade till Twinbrook för att slippa undan alla minnen och allt folk. I Riverview känner alla varandra och rykten och händelser sprids snabbt. Paul orkade inte med mer snack om hans älskade hustru Josefine efter hennes död för drygt ett halvår sedan så han tog sina tvillingdöttrar Emilia och Isabelle och flyttade till Twinbrook. Här ska de starta om, litet hus och lite pengar men de får hålla ihop och göra det bästa av situationen...



 
Paul Strand



Egenskaper
Arbetsnarkoman
Bra sinne för humor
Kockbegåvning
Karismatisk
Snackare
 
Favoriter
Musik: Indie
Mat: Grillade Kotletter
Färg: Sjöskum 
 

  

Isabelle Strand


Egenskaper
Perfektionist
Konstnärlig
Ambitiös


Favoriter
Musik: Pop
Mat: Spagetti
Färg: Skär/Rosa



Emilia Strand


Egenskaper

Modig
Geni
Ambitiös


Favoriter

Musik: Soul
Mat: Fish and Chips
Färg: Blå 

Av tstre - 20 juni 2011 12:30

De flesta historier är likadant uppbyggda med hur man läser dem. Men vissa saker skiljer dom åt. Såhär läser du:




Bild+ bildtext


Bildtexten varierar hur den ser och det här är de olika altenativen:
 
- + Karaktärsfärg = Talar  ex. Hej, jag är Paul.
Kursiv "" Karaktärsfärg= Tänker  ex. "Undra hur detta ska gå"

Berättarröst = Svart text + fetstil  ex. Det hade du gått en hel vecka

Av tstre - 20 juni 2011 11:49

Nu ska jag ta tag i detta och starta en ny historia. Den kommer heta "Nya tider". Det är om en pappa och hans tvillingdöttrar som flyttar till Twinbrook efter deras mammas död. Kom på idén för några dagar sen men nu har jag fixat nästan 2 delar som snart kommer upp på bloggen. Ska lägga in lite info om familjemedlemmarna också.


Låter det bra? :)

Av tstre - 17 juni 2011 11:27

 

Vardagskläder  


 
Finkläder

 
Nattlinne

 
Träningskläder

 
Badkläder

 
Närbild med vardagskläderna på

 

Närbild med finkläderna på


Namn: Lilly Lamout


Egenskaper

Vänlig
Vegetarian
Snobb
Perfektionist
Konstnärlig


Favoriter

Ratatouille
Fransk
Gredelin

Övrigt: Hon är från Frankrike, Champs les Sims, och flyttade till Sunset Valley för 2 år sedan. 



Av tstre - 13 juni 2011 02:12

Hej! Förlåt för dålig uppdatering.
Men nu har jag sommarlov vilket antingen leder till mer uppdatering eller i vissa perioder mindre. Avskedpicknick idag för min kompis som ska till Australien i ett år! Men jag kommer träffa henne innan dess mer men hon åker snart! :'(


Ska försöka börja med ny historia/gameplay men är inte alltid sugen och fantasifull med sims! :O


Av tstre - 4 juni 2011 19:26


Det är sant! EA har gått ut igår med att det ska komma husdjur även till The sims 3. Med hästar (!) och de kan ha olika egenskaper och det gör dem mer trogna. 


Jag känner att det kommer bli kul och mysigt, mer levande nu än the sims 2 och 1 :)



Cat and Dog Playing


Horse Jump

Av tstre - 2 juni 2011 12:09


Mitt spel kom igår så installerade det igår kväll när jag kom till landet men spelade ingenting. Kollade bara in lite kläder och frisyrer i CAS. Spelar nog senare idag. Spännande :)

Synd bara att man inte fick ett häfte med info som man brukar få (ni vet den koden brukar vara på baksidan)

Nu ska jag äta, hörs sen!


Status

Status:

 

Nytt:
Kommande:

Omröstning

Jag kör ju på tema i mina generationer i PGC när jag döper dem? Vad ska nästa tema vara?
 The Vampire Diaries
 Gossip Girl
 Glee
 Alla börjar på samma bokstav
 Svenska namn

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sims 3 community

På The sims 3 Community heter jag fAnisjao

Sök i bloggen

Kategorier

Email

Har skaffat en email till bloggen. Där kan ni maila bilder, frågor ni kanske inte vill ska synas på bloggen eller om ni inte har något blogg och vill vara med i någon av mina tävlingar kan bidraget mailas dit.

 

mail: tstre@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Status


Ovido - Quiz & Flashcards