tstre

Direktlänk till inlägg 15 juli 2011

Nya tider, del 5

Av tstre - 15 juli 2011 11:00


 Kolla hur du läser historierna HÄR



Paul - Grön
Isabelle - Ljusrosa

Emilia - Mörkblå
Övriga - Grå


Tidigare delar: Del 1, Del 2, Del 3, Del 4


   Det har blivit dags för Isabelle och Emilias födelsedag!


Isabelle: Wiho, födelsedag! Nu vill jag blåsa ut ljusen.
Paul: Gör du det gumman.


Emilia: Glöm inte att önska något!
 *Blundar, önskar och blåser ut ljusen*


    Min tur!


   *Blundar, önskar och blåser ut*


   *Blåsljud*


    Redo för tonårsdöttrar, pappa? Haha 
 Egentligen inte va, haha. Och ni vet att jag är inte så bra på att köpa tjejkläder, speciellt inte till tonårstjejer som ni nu är. Men jag köpte varsin "outfit", som alla tonåringar säger, till er som ni kan ha imorrn på första dagen i skolan. Sen får ni pengar så ni kan shoppa mer saker ni vill ha.
Tack pappa! Och för sängarna, dom skulle komma imorrn va?
Precis. Grattis igen mina fina flickor. Gå och lägg er nu.
Isabelle och Emilia: Godnatt Pappa


  Isabelle och Emilia somnade trött efter sin fina födelsedag. 


 Nästa dag gick de upp extra tidigt och fixade sig. Nu skulle de ta bussen till gymnasiet.


 Första dagen... Nervöst! Tur att vi har varandra iaf, ellerhur?

 Mmm... Men jag är ändå jättenervös!


   Samtidigt hemma hos Familjen Strand.
- Hallå?
- Hej, är detta Paul Strand?
- Ja, det är jag det.
- Gratulerar, du har vunnit en gratissemester i några dagar!
- Oj, tack så mycket!
- Packa väskan och åk till tågstationen så är allt fixat. Trevlig resa, Herr Strand.
- Tack så mycket! 


  Paul packade väskorna och så tog han en taxi till tågstationen. 


När första dagen var över åkte Emilia till biblioteket för att fylla i en jobbansökan. Hon passade på att göra sin läxa där.
"Skönt att kunna koncentrera sig här. Det är tyst och skönt" 


   Sedan åkte hon hem där hon mötte Isabelle som också precis kommit hem.
Hej syrran! Jag lagar höstsallad, den är snart klar!
Vad bra, jag är jättehungrig!


 Du fick väl också pappas sms om gratissemestern?
Ja, gud vad skönt! För honom alltså.
Oss med! Då kan vi ju ha fest. Isak sa att det var en bra idé.
Äsch vem bryr sig om vad Isak tycker? Vi borde inte ha en fest...
Slappna av lite Issa! Du behöver leva lite, inte bara kämpa med matteläxorna. Se på mig, jag lever livet OCH klarar av skolan jättebra!
Svagt VG, kallar du det jättebra?
Som att du har MVG då?
Nej, det är därför jag måste plugga och inte ha fest!
Du är så tråkig ibland. 


 Emilia... Jag fattar ingenting av matten, snälla hjälp mig.
Visst, få se här..


De hjälptes åt att göra klart Isabelles läxa och sedan gick de in på sitt rum.

Åh, vad skönt att sängarna kommit!
Ja, de var tydligen här och lämnade dem när vi var i skolan. Jag längtar efter att provsova i den för jag är SÅ trött!
Jag med. Godnatt Emilia.
Godnatt.


   Nästa dag vaknade Emilia och kände att något var väldigt fel...



Det är ingen idé att vänta på Emilia. Hon kommer inte idag.
Okej, då åker vi då. 

 
 
lizzie_123

lizzie_123

17 juli 2011 16:01

Svara så snabbt du kan:


Vilket spel har du till nya tider och är drömjobb eller kvällsnöjen bra? vilken är bäst av dem?

http://simbloggen.bloggplatsen.se

tstre

17 juli 2011 20:56

Alla expantionspaket går ihop så har båda två :)
Jag gillar ju mest blandningen av alla men om jag måste välja ett skulle jag säga kvällsnöjen ;)

 
Onlythesims / Ylva

Onlythesims / Ylva

17 juli 2011 21:05

Har svarat på din fråga nu! Länkar till dig! :)

http://onlythesims.bloggplatsen.se

tstre

18 juli 2011 01:15

Tack! Självklart kan jag länka dig med :)

 
Hubba

Hubba

27 juli 2011 17:55

Heej! :)
Fin blogg. Kolla gärna in min ( & min kompis )

http://thesimsblogg3.devote.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tstre - 12 april 2015 11:15

  Jessie lägger sig i snön och tänker skolan.    För idag är hennes och Iwan sista skoldag.   Ellie har ju flyttat in för att hjälpa till där hemma. Hon har knappt bott där eftersom Eddy tog med henne och hennes jämnåriga syskon och flyttade ut för ...

Av tstre - 11 april 2015 11:00

Snödagen var här och Spencer ordnade med ett presentparty för släkt och vänner. Här pratar Iwan med sin storebror Gabriel och utbyter kökshemligheter. Spencer har tagit sig tid att lära känna sin brorson Jamil (Tobys son) lite mer. Presenterna utb...

Av tstre - 10 april 2015 10:28

      Denna del blir mer historieberättande ur Jessies perspektiv.       Mamma fick erbjudande att åka på en gratissemester. Hon tackade ja och tog en taxi till ett spa. Jag och Iwan var nu ensamma hemma. Först var vi rätt duktiga och gjor...

Av tstre - 27 mars 2015 18:30

        Detta gjorde Chase och Cathy HELT synkroniserat när Spencer fick värkar. Som en koreografi, hihi knas. ...

Av tstre - 26 mars 2015 20:00

* Caleb kysste Ella "I stundens hetta" men hon blev arg och tyckte han var skrämmande.* Spelet stängdes av när jag höll på att få Caleb och Ella kära så de har haft två riktiga första kyssar (om man räknar bort i stundens hetta)*  Caleb och Ella kyss...

Status

Status:

 

Nytt:
Kommande:

Omröstning

Jag kör ju på tema i mina generationer i PGC när jag döper dem? Vad ska nästa tema vara?
 The Vampire Diaries
 Gossip Girl
 Glee
 Alla börjar på samma bokstav
 Svenska namn

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sims 3 community

På The sims 3 Community heter jag fAnisjao

Sök i bloggen

Kategorier

Email

Har skaffat en email till bloggen. Där kan ni maila bilder, frågor ni kanske inte vill ska synas på bloggen eller om ni inte har något blogg och vill vara med i någon av mina tävlingar kan bidraget mailas dit.

 

mail: tstre@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Status


Ovido - Quiz & Flashcards