tstre

Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Lite bilder och info om Barnskötaryrket

Av tstre - 16 juli 2011 13:49

Ett nytt yrke som kommer med i Leva Livet expantionen är Barnskötare. Du går in på datorn och klickar på jobb och yrken och så bläddrar du dig vidare på pilarna till Barnskötare och klickar på Godkänn kariärr.


Här kommer lite bilder om det yrket. Tänkte göra en liten guide/info men det finns en tjej har gjort jättebra info om yrket i ett inlägg. Så kolla in det här om ni vill ha mer info.


  Min sim pratar genom nallen till lilla barnet


  Det är bra om ni har lite leksaker, iaf tre-fyra olika saker så barnen har något att göra när du inte är med dem just då (du kanske måste vara med de större barnen)


  När du stigit lite i nivå så kommer en ny sak: Du kan berätta sagor för barnen. Det håller de alla uppmärksammade och de tycker mycket om det.


 

  När du uppnått nivå 5 får du denna Barnskötarbil, Väldigt söt haha :)


   Här är min sim och har tagit ut ett paket hon fick skickat av någon förälder på posten.

   (Lite gåvor har jag fått för jag varit känd också så kan vara svårt att avgöra) Men ibland får man lite roligare gåvor också.

   Föräldrar lämnar sina småbarn

   Skolbarnen kommer efter skolan och de är svårare att hålla koll på för man har mindre tid att uppfylla deras "önskningar" och det viktigaste är nästan att de gör läxorna och det tar mycket tid och drar ner humöret.

   Olika altenativ som barnen väljer att göra sina läxor på

  Om du tagit väl hand om barnen får du ganska ofta gåvor. Mest tavlor fick jag iaf.

  Hängde tavlorna på lite olika ställen i huset för att ge bättre trivsel :) Vissa saker man fick var lite onödiga så dom sålde jag.


Hoppas ni provar detta yrke, det är jobbigt ibland men det är kul och du får många vänner bland barnen.


Bra egenskaper att ha är Fostrande (Fostrande simmar har bättre hand om barn och tonåringar och förstår de bättre än andra). Sen är det ju alltid bra med Familjeinriktad (de gillar barn och gillar att vara med barn) och Vänlig. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tstre - 12 april 2015 11:15

  Jessie lägger sig i snön och tänker skolan.    För idag är hennes och Iwan sista skoldag.   Ellie har ju flyttat in för att hjälpa till där hemma. Hon har knappt bott där eftersom Eddy tog med henne och hennes jämnåriga syskon och flyttade ut för ...

Av tstre - 11 april 2015 11:00

Snödagen var här och Spencer ordnade med ett presentparty för släkt och vänner. Här pratar Iwan med sin storebror Gabriel och utbyter kökshemligheter. Spencer har tagit sig tid att lära känna sin brorson Jamil (Tobys son) lite mer. Presenterna utb...

Av tstre - 10 april 2015 10:28

      Denna del blir mer historieberättande ur Jessies perspektiv.       Mamma fick erbjudande att åka på en gratissemester. Hon tackade ja och tog en taxi till ett spa. Jag och Iwan var nu ensamma hemma. Först var vi rätt duktiga och gjor...

Av tstre - 27 mars 2015 18:30

        Detta gjorde Chase och Cathy HELT synkroniserat när Spencer fick värkar. Som en koreografi, hihi knas. ...

Av tstre - 26 mars 2015 20:00

* Caleb kysste Ella "I stundens hetta" men hon blev arg och tyckte han var skrämmande.* Spelet stängdes av när jag höll på att få Caleb och Ella kära så de har haft två riktiga första kyssar (om man räknar bort i stundens hetta)*  Caleb och Ella kyss...

Status

Status:

 

Nytt:
Kommande:

Omröstning

Jag kör ju på tema i mina generationer i PGC när jag döper dem? Vad ska nästa tema vara?
 The Vampire Diaries
 Gossip Girl
 Glee
 Alla börjar på samma bokstav
 Svenska namn

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sims 3 community

På The sims 3 Community heter jag fAnisjao

Sök i bloggen

Kategorier

Email

Har skaffat en email till bloggen. Där kan ni maila bilder, frågor ni kanske inte vill ska synas på bloggen eller om ni inte har något blogg och vill vara med i någon av mina tävlingar kan bidraget mailas dit.

 

mail: tstre@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< Juli 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Status


Skapa flashcards