tstre

Alla inlägg under augusti 2011

Av tstre - 4 augusti 2011 10:45

Kolla hur du läser historierna här 


Paul - Grön

Isabelle - Ljusrosa

Emilia - Mörkblå

Melissa - Violett


Tidigare delar: Del 1, Del 2, Del 3, Del 4, Del 5, Del 6, Del 7.


Isabelle: - Emilia vakna, vi är försenade! 

Emilia: - Va..? Jag orkar inte gå upp!

Motvilligt kravlar de sig ur sängen.

 Melissa: - "Jag är så nervös. Första dagen på jobbet, nytt folk och ny stad. Men det ska gå bra. Det måste gå bra."
Melissa är så orolig att hon inte ens märker Emilia och Isabelle som flänger runt för att hinna i tid med bussen. 


- Pjuu tur att vi hann!

- Ja. Och vilken skön och kul dag detta kommer bli. Utflykt hela dagen idag och bal ikväll!

- Ja, balen har jag laddat för jättelänge!

  Samtidigt hemma i huset.

Paul: - Det kommer gå bra på jobbet. Du har ju arbetat inom politiken en del förut och första dagarna är ju bara lätta arbetsuppgifter och för att se vad du går för.

- Joo, du har nog rätt.

- Jag har rätt. Nu måste jag skynda, vi ses sen. Paul åkte iväg till sitt jobb och snart åkte Melissa också iväg. Dagen rullade på fortare än förväntat och snart var det slut för idag för både Emilia, Isabelle och Melissa.

"Det gick oväntat bra. Chefen tyckte t.om att jag var överkvalicerad för de uppgifterna så kanske får jag svårare redan om någr dagar." 

  Hemma håller Emilia och Isabelle på att fixa sig för fullt inför skolbalen.

- Ah, jag tror jag har en finne!

- Äsch, du inbillar dig bara.

- Sådär, jag är nog klar.

- Jag med.

- Du är jättefin syrran!

- Detsamma Emilia. Oj nu kommer nog bilen som ska hämta oss! Bäst att gå ner.  Melissa hinner bara duscha och gå på toa när hon får ett sms från Paul: "Möt mig vid den fina resturangen i stan om en halvtimme. Tjejerna har ju bal i kväll så vi kan unna oss en utekväll bara du och jag. /Paul"

"Åh, då ska jag bara byta till något finare." 

- Hej då Melissa! Vi åker nu.

- Hej då tjejer, ha det så kul!


"En limosin! Jag drömmer"

- Den här bilen måste vara värd massor!

- Det är ju en limo, daah.

- Meh, skynda dig bara!

- Åh det här kommer bli awesome!   

Paul och Melissa har träffats på resturangen och beställt vad de ska äta.

- Vilket tjusigt ställe! Måste vara dyrt...

- Jo ganska men det är väldigt god mat så man kan unna sig det ibland.

 "Han är så fin. Jag undrar hur han ser mig, jag vet att han tycker om mig, men undrar om han ser en framtid med mig."

- Åh, vad gott! Om du är klar så kan vi åka till parken?

- Jag är klar. 

- Här min sköna.

- Nämen Paul, vad söt du är! Middag, blommor och månsken i parken. En riktig romantiker.

- Vad bra att du gillar det för jag måste fråga dig en sak...

- Jaså?

- Melissa Bergqvist, Vill du gifta dig med mig?

- Åh!

- Jag vet att det gått snabbt men jag har inte känt såhär för någon sen min fru dog och det är inte direkt så att vi bara känt varandra i några veckor, även om den största delen var när vi var små iof. Men jag känner att du är så speciell och det känns som vi aldrig tappade kontakten. Jag kan inte vänta med att få dela mitt liv med dig. Så vad säger du? 

- Det klart jag vill gifta mig med dig! 

- Åh jag är så lycklig!

- Jag med! 

Under tiden har balen tagit slut och Emilia och Isabelle är hemma igen.

"Jag kan inte fatta att jag blev balens drottning! Folket i skolan verkar gilla mig mer än jag märkt. Men jag vet inte riktigt om det kommer påverka saker i skolan. Jag bryr mig ju ändå inte om att vara populär. Bara man är sig själv är det ju chill, strunt i andra om de inte gillar en som man är lixom."  "Och att Rasmus Österberg sa att han gillar mig och att han kysste mig! Den perfekta skolbalen..."

Av tstre - 3 augusti 2011 23:41

Nu är det dags för en liten tävling här tycker jag!


Tävlingen går ut på att du ska göra en sim som är lik en kändis. Detta ska du ha med:


* Bild på den kändis du valt att likna (helst en bild där du i någon av plaggen försöker likna det kändisen har på sig, behöver bara vara en av plaggen/stilarna, alltså antingen vardagskläder, finkläder osv...)

* Bilder på din sims vardagskläder, finkläder, sovkläder, badkläder och träningskläder

* Kort info (för och efternamn,egenskaper, favoriter, livslångönskan + övrig info om man vill)


Sista dagen att skicka in är 13 augusti och 14 avslöjas vinnaren! Uppskjutet till 17 och 18 augusti Den personen blir länkad här på bloggen i 2 veckor.


Du anmäler dig genom att säga till att du är med i detta inlägg.


Vid frågor eller om du vill vara med men inte har någon blogg kommentera gärna :)

Av tstre - 2 augusti 2011 12:48


Svar:

Jag har bara tagit studenten en gång med min sim så om detta inte funkar är det problem med spelet och jag vet tyvärr inte vad som är fel men såhär är det iaf:


1. Skapa en tonårssim/spela med en du har.


2. Några dagar innan din tonårssims födelsedag får hon/han ett meddelande om att hon/han tar studenten om några dagar.


(Jag skapade min sim så hon hade 10 tonårsdagar så detta kan variera hur lång tid det tar från simmens födelsedag då hon/han blir ungdom tills examensdagen)


3. Ett meddelande kommer upp att idag är det examensdag! Åk till stadshuset och hämta ditt diplom. Så du klickar du på stadshuset och så står det ta studenten vid stadshus. Du åker dit och hela ditt hushåll följer med och ska gratta dig!


  Min sim blir ungdom  Meddlande om att det är dags för studenten och de åkte till stadshuset (min sim är stolt över att ha lärt sig att övningsköra på de få dagar hon var tonåring)   Stadshuset i Sunset Valley   Mammasim och studentsim går in i stadshuset.   YAY, för hon har tagit studenten!   Grattis   Och examenspressent  Min sim fick diplom för att hon tagit studenten/examen från skolan, att hon hade bäst betyg och då var hederstalare och att hon var den mest konstnärliga. 

Av tstre - 1 augusti 2011 19:30

Många har redan expantionspaketet "Leva livet" som kom ut  2 juni i år men för er som inte har tänkte jag visa lite vad som ingår.


Du kan berätta spökhistorier för både vuxna och barn. Ger spänning och ett bra moment på pyjamasparty att en vuxen berättar en spökhistoria för barnen när de ska sova. Men varning för mardrömmar...

  Barn och tonåringar kan ha pyjamaspartyn med kuddkrig och massor med kul! 

 Ojoj verkar som denna mormorn råkat ut för en liten fälla från ett busigt barn eller tonåring . Tonåringar kan vakna upp och vara upproriska med humörsvängningar. Ofta vill de gör bustrick, börja dissa någon och skolka från skolan. De önskningarna är lila och du angör om du ska "låsa/lova" din sim detta eller om du ska strunta i det. Humörsvängningen går över nästa dag eller på kvällen. Simmar med sina bebisar och småbarn kan ta med dem på en barnvagnstur till parken.   Din sim kan även läsa en godnattsaga för sitt barn när de ska sova.   Olika aktiviteter som hoppa hage och glida på vattenkanan är populärt hos stora och hos små.   Spara plats och pengar på en våningsäng. Även uppskattat bland barnen och de gillar att variera mellan under och överslafen. 

Tonåringar kan inte köra bil direkt. De måste först övningsköra med en vuxen. Förlovade simmar kan ha möhippa/svensexa innan de gifter sig. De blir oftast nersprutade med "nektar" av sina gäster. Tonårssimmar har skolbal. De bli hämtad av limosin när det är dags att åka.   Simmar kan bjuda ut simmar gillar på dejt. Även par kan gå ut på dejt för att få en romantisk kväll ute och bara ägna sig åt varandra.



Detta och mycket mer följer med i "Leva Livet". Vill ni veta mer om något speciellt eller har frågor så hjälper jag gärna till! :)

Status

Status:

 

Nytt:
Kommande:

Omröstning

Jag kör ju på tema i mina generationer i PGC när jag döper dem? Vad ska nästa tema vara?
 The Vampire Diaries
 Gossip Girl
 Glee
 Alla börjar på samma bokstav
 Svenska namn

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sims 3 community

På The sims 3 Community heter jag fAnisjao

Sök i bloggen

Kategorier

Email

Har skaffat en email till bloggen. Där kan ni maila bilder, frågor ni kanske inte vill ska synas på bloggen eller om ni inte har något blogg och vill vara med i någon av mina tävlingar kan bidraget mailas dit.

 

mail: tstre@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4
5
6
7
8 9 10
11
12
13 14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Status


Ovido - Quiz & Flashcards