tstre

Alla inlägg den 24 september 2011

Av tstre - 24 september 2011 12:14

Rösta gärna i nya omröstningen! Och kommentera mera! Är det något ni saknar t.ex.?


En ny del av Nya tider är under detta inlägg. 






Av tstre - 24 september 2011 10:45

Kolla hur du läser historierna här

Paul - Grön
Isabelle - Ljusrosa
Emilia - Mörkblå
Melissa - Violett

Tidigare delar: Del 1Del 2Del 3Del 4, Del 5Del 6Del 7Del 8Del 9Del 10 1/2Del 10 2/2, Del 11

 


 

Melissa: - När kommer tjejerna hem?

Paul: - De kommer nog senare. Isabelle skulle till en kompis och Emilia hade träning.

- Okej, då har jag lite tid att fortsätta gå runt och vara nervös, toppen...

- Haha, slappna av. De kommer bara tycka det är kul, var inte nervös gumman.

- Jag ska försöka... 

- Får jag känna på magen då?

- Den sparkar inte än men doktorn sa att det kan variera ganska mycket.

- Åh, du var hos doktorn idag? Du är fortfarande bestämt om att inte vilja veta könet?

- Ja, jag vill att det ska vara en överraskning.

- Ja, jag håller helt med.

- Jag är så lättad att du var så glad över att bli förälder igen. Var lite orolig först...

- Jag och Josefine fick Emilia och Isabelle i precis efter gymnasiet och jag ångrar det inte en sekund. Men det känns bra att bli pappa igen när man mognat till sig mer. Dessutom tror jag tjejerna gärna kommer hjälpa till. Det är skönt att de är så pass stora.

-  Jag kan inte fatta att jag ska bli mamma. Det är underbart men också väldigt nervöst och läskigt...

- Det blir nog bra ska du se. Vila dig lite nu så börjar jag med maten.

Paul och Melissa har ätit och Emilia åt efter träningen. Isabelle har precis kommit hem och äter rester istället. Klockan börjar närma sig halv 10.

- Jo, jag och Melissa har lite nyheter. 

Paul kollar vänlig mot Melissa så att hon ska fortsätta.

-  Jo eh... Det är så att jag är gravid.

Isabelle: - Va?

Emilia: - Är det sant? Vad roligt!

- Så ni är glada för det?

- Ja, vad kul med ett litet syskon! Grattis båda två!

- Ja, grattis...

De sitter kvar en stund alla fyra och fortsätter att prata.

- Nej tjejer, nu börjar det bli sent. Vi får prata mer imorgon.

- Godnatt pappa, godnatt Melissa.

- Godnatt.

- God natt tjejer. 

  När tjejerna sminkat av sig och borstat tänderna går de in på sitt rum.

- Jo, Emilia jag måste också prata med dig om en sak... 

- Du är väl inte också gravid? 

- Nej knäppis... Jag har blivit förfrågad om att börja en musikskola.

  Emilia blir genast mer seriös

- Den ligger utanför stan och det är ett internat...

- Va...? Men lilla bebisen och allt. Du får inte åka.  - Vadå får inte? Detta är en jättechans för mig. Du kan bli vad du vill men jag har bara konsten och musiken!

- Ta det lugnt Isabelle! Jag menade inte så...

- Jag vill bara inte att du ska åka...

- Jag vet, jag menade inte att överreagera. Jag är väldigt delad inför det. Speciellt nu...

- Har du pratat med pappa?

- Nej, jag skulle gjort det idag men det kändes inte riktigt som rätt läge.

- Nej... Men gör det imorgon då.

- Ja, jag får väl göra det.. Men jag orkar inte prata om det här mer ikväll. God natt Emilia.

- Godnatt... 

De båda systarna ligger länge och funderar innan de somnar.De hade ju alltid haft varandra även om de bråkade en hel del.Skulle de klara detta eller skulle allt förändras för mycket. Till slut somnade de...

Status

Status:

 

Nytt:
Kommande:

Omröstning

Jag kör ju på tema i mina generationer i PGC när jag döper dem? Vad ska nästa tema vara?
 The Vampire Diaries
 Gossip Girl
 Glee
 Alla börjar på samma bokstav
 Svenska namn

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sims 3 community

På The sims 3 Community heter jag fAnisjao

Sök i bloggen

Kategorier

Email

Har skaffat en email till bloggen. Där kan ni maila bilder, frågor ni kanske inte vill ska synas på bloggen eller om ni inte har något blogg och vill vara med i någon av mina tävlingar kan bidraget mailas dit.

 

mail: tstre@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Status


Ovido - Quiz & Flashcards