tstre

Alla inlägg den 7 november 2011

Av tstre - 7 november 2011 18:00

Kolla hur du läser historierna här 


Paul - Grön

Isabelle - Ljusrosa

Emilia - Mörkblå

Melissa - Violett

Kevin -Turkos


Gäst: Rasmus - Brun 


Tidigare delar:  Del 1Del 2Del 3Del 4, Del 5Del 6Del 7Del 8Del 9Del 10 1/2Del 10 2/2Del 11Del 12Del 13 1/2Del 13 2/2, Del 14


 

Emilia: - Du kan kolla vidare, jag går hit och kollar och sen sätter jag mig en stund där borta.
Isabelle: - Okej, jag kommer bort sen då.  
Emilia och Isabelle är och kollar om de kan hitta något fint att ha ikväll på Paul och Kevins gemensama födelsedagsfest. 
Emilia passar på att läsa det sista i svenskaboken hon har i läxa tills i slutet av veckan så det är avklarat. 

Även om Emilia bara ska ta något hon har hemma så är Isabelle fast besluten att hon vill hitta något nytt och jättefint. Paul fyller ju faktiskt 40 och Isabelle älskar att shoppa.




Trots hennes stora shoppingkärlek kan det vara väldigt svårt att hitta något riktigt bra i bra pris. Men då fick hon syn på den perfekta klänningen.
"Och den är på rea, min lyckodag!" 

- Emilia, jag är klar. Ska vi åka?
- Ja, det är nog bäst. Oj, är klockan redan halv 7? Kom, vi måste skynda! 

 

Med Emilia bakom ratten åker de hemåt.

- Hoppas inte gästerna kommit än...
- Nej det är nog ingen fara. Melissa sa klockan 19 så vi har 20 minuter på oss.


 Hemma så står Paul och förbereder det sista med maten.
- Hej pappa! Förlåt att vi är sena, vi gör oss i ordning snabbt nu.
Paul: - Ingen fara. Jag har inte heller hunnit byta om.
Det serveras sushi, spagetti, musik och trevligt sällskap. 

 Isabelle visar upp sina dansskills och dansar glatt med alla gästerna.

Melissa går iväg för att hämta det lilla födelsedagsbarnet.

 - WOHO!
- Grattis Kevin!


Ljusen blir utblåsta och tårtan serveras.

- Är du en stor pojke nu va? Men du är väl fortfarande kittlig va?
- Hihi 


När klockan börjar närma sig 10 går de flesta gästerna eftersom det är en vanlig vardag och de ska upp i morgon till jobb och skola. De hade inte hunnit fira Paul så Melissa plockar fram den andra tårtan och blåser i tutan. 


 
- Nämen, vad är det här? 
 

 - Grattis pappa! 
- Vi måste ju hinna fira dig också gamle man! Haha

- Den här tårtan lyckades du bra med!
Melissa: - Tack, älskling. Vill du ha en bit till?
- Nej tack, nu är jag proppmätt! Det är nog sovdags för Kevin också. 

 

Medans Paul lägger Kevin i sin spjälsäng plockar Melissa och Isabelle ihop i köket. Emilia är inne på sitt rum för hon var tvungen att göra en sista sak innan hon skulle sova.


- Hej Rasmus, det är Emilia.
- Åh hej! Hur är det?
- Jodå, det är bra... Men vad hände med dig? Skulle du inte komma över?
- Juste, din pappa och brorsas kalas! Sorry, jag hann inte. 

- Mm... Det brukar ofta vara så med dig.
- Ledsen Emilia, men du vet hur det kan vara.
- Jag förstår om du har mycket att göra... 
- Jag menade inte att göra dig ledsen eller sur eller så.
- Men du det är ingen fara. Jag är inte sur, allvaligt. Det känns bara som att vi aldrig hinner träffas och det känns inte som en bra början innan vi ens blivit tillsammans. 
- Jag vet! Men vadå, vad vill du säga med det? 

 


- Jag tror det vore bäst om vi bara är vänner...   

Av tstre - 7 november 2011 00:04

Min inaktivitet beror på lite inspiration och lite sims-spelande, spelat mest med Familjen Strand för att fixa bilder till en ny del av Nya tider. Mitt spel (och min dator när jag spelar) har krånglat en del också som tillägg till allt. Men imorgonkväll (eller blir idag eftersom klockan är över 12) kommer Nya tider del 15 så missa inte det!


Gammal bild. Min sim dog och döden kom för att hämta henne och så kände han för att stanna och läsa en bok.   

Status

Status:

 

Nytt:
Kommande:

Omröstning

Jag kör ju på tema i mina generationer i PGC när jag döper dem? Vad ska nästa tema vara?
 The Vampire Diaries
 Gossip Girl
 Glee
 Alla börjar på samma bokstav
 Svenska namn

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sims 3 community

På The sims 3 Community heter jag fAnisjao

Sök i bloggen

Kategorier

Email

Har skaffat en email till bloggen. Där kan ni maila bilder, frågor ni kanske inte vill ska synas på bloggen eller om ni inte har något blogg och vill vara med i någon av mina tävlingar kan bidraget mailas dit.

 

mail: tstre@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Status


Skapa flashcards