tstre

Direktlänk till inlägg 28 februari 2012

Gibson - Del 6: Födelsedag

Av tstre - 28 februari 2012 18:00

Alla delar hittas här

Färgrollista

Hannah - Vinröd

Camilla - Orange
Molly - Lila
Övriga - Grå


        


Hannah vaknade vid 9 på söndagsmorgonen. "Idag är det min födelsedag. Idag blir jag vuxen på riktigt..."  


Hon lagar pannkakor och äter dem inne på toaletten. Hon har fortfarande inte fixat något bord eller några stolar men hon tycker inte att det gör något att äta sittandes på toaletten när det bara är hon som bor här. Men snart borde hon nog ta och fixa lite mer möbler så hon kan ha gäster hemma hos sig.

 
Hon bestämmer sig för att börja dagen hälsosamt och åker till gymmet för att styrketräna.

   
Hon åker hem, duschar och piffar till sig in i det sista innan hon åker vidare till den lokala baren där hennes fest ska hållas.


Direkt möts hon av massor med gäster. En del inbjudna av henne, andra som bara kommit dit för att ta några drinkar och ha kul och inte visste att det var födelsedagsfest eftersom Hannah inte hade bokat exklusivt inträde. Hon brydde sig inte om det var fler folk än de hon redan kände. 
- Hej, Connor heter jag.
- Hej. Hannah. Trevligt att träffas.
- Så det är din fest? Jag känner Molly French.
- Precis.
- Grattis på födelsedagen kanske man ska säga då.
- Tack ska du ha. Ha det så trevligt ikväll. 


En hel del av Hannahs vänner var där, som Molly French t.ex
- Hej Molly! Kul att du kom.
- Självklart, inte skulle jag missa detta. Grattis på födelsedagen!

- Jag träffade precis Connor Frio. Han sa att han kom med dig.
- Ja, jättetrevlig kille. Synd bara att han har flickvän.
- Gå och flörta med honom då, vad väntar du på?
- Men jag menade ju till dig såklart!
- Haha jo, han ser ju väldigt bra ut. Alla i denna stad verkar vara upptagna, verkligen alla!
- Ja faktiskt. Ingen orkar väl hitta någon utanför Sunset.
- Haha kanske det.

- Varför stirrar Marty så konstigt på dig?
- Jag vet inte... Eller jo... Har inte riktigt pratat med honom sen hans fest förra veckan. Vi brukade prata i telefon eller chatta ganska mycket förut men just nu orkar jag inte höra av mig. Inte så att vi inte kan vara vänner men det känns jobbigt att träffa honom nu.
- Jag förstår det, vännen. 


Camilla: - Grattis Hannah! Välkommen till vuxenvärlden.

- Tack. Ska vi ta en drink och fira?
- Absolut. 


- Hej, två av dina godaste fruktdrinkar!  
- Mm, Vad är det i?

- Eh.. Limejuice och nektar* tror jag. God var den iaf! 
- Ja jättegod! 

Kvällen rullar på och tillslut har alla Hannahs gäster gått hem. Hannah stannar kvar för att plocka ihop allt sitt och sätter sig sedan och pratar med bartendern. De får en bra kontakt och pratar en bra stund om allt mellan himmel och jord.

- Det känns helt gaaaaalet att jag nu officiellt blivit vuxen. Jag menar, nyss tog jag ju studenten! Aja jag antar att det är livets gång.
- Ja det är väl det.


- En sista drink nu då. Sen borde jag nog åka hem. Jag ska upp tidigt och jobba...   


*Nektar = Simsord för alkohol 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tstre - 12 april 2015 11:15

  Jessie lägger sig i snön och tänker skolan.    För idag är hennes och Iwan sista skoldag.   Ellie har ju flyttat in för att hjälpa till där hemma. Hon har knappt bott där eftersom Eddy tog med henne och hennes jämnåriga syskon och flyttade ut för ...

Av tstre - 11 april 2015 11:00

Snödagen var här och Spencer ordnade med ett presentparty för släkt och vänner. Här pratar Iwan med sin storebror Gabriel och utbyter kökshemligheter. Spencer har tagit sig tid att lära känna sin brorson Jamil (Tobys son) lite mer. Presenterna utb...

Av tstre - 10 april 2015 10:28

      Denna del blir mer historieberättande ur Jessies perspektiv.       Mamma fick erbjudande att åka på en gratissemester. Hon tackade ja och tog en taxi till ett spa. Jag och Iwan var nu ensamma hemma. Först var vi rätt duktiga och gjor...

Av tstre - 27 mars 2015 18:30

        Detta gjorde Chase och Cathy HELT synkroniserat när Spencer fick värkar. Som en koreografi, hihi knas. ...

Av tstre - 26 mars 2015 20:00

* Caleb kysste Ella "I stundens hetta" men hon blev arg och tyckte han var skrämmande.* Spelet stängdes av när jag höll på att få Caleb och Ella kära så de har haft två riktiga första kyssar (om man räknar bort i stundens hetta)*  Caleb och Ella kyss...

Status

Status:

 

Nytt:
Kommande:

Omröstning

Jag kör ju på tema i mina generationer i PGC när jag döper dem? Vad ska nästa tema vara?
 The Vampire Diaries
 Gossip Girl
 Glee
 Alla börjar på samma bokstav
 Svenska namn

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sims 3 community

På The sims 3 Community heter jag fAnisjao

Sök i bloggen

Kategorier

Email

Har skaffat en email till bloggen. Där kan ni maila bilder, frågor ni kanske inte vill ska synas på bloggen eller om ni inte har något blogg och vill vara med i någon av mina tävlingar kan bidraget mailas dit.

 

mail: tstre@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14
15
16 17
18
19
20 21
22
23 24
25
26
27 28 29
<<< Februari 2012 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Status


Ovido - Quiz & Flashcards