tstre

Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av tstre - 6 oktober 2012 13:30

Alla delar hittar du här


Färgrollista

Hannah - Vinröd
Dave - Mörkblå

Charlie - Mörkgrön

Övriga - Grå

 

 

 

 
Hannah och Charlie sitter och äter frukost tillsammans och Dave ligger och sover. Allting är som vanligt. Sedan sticker de iväg till jobb respektive skola.

 

Dave vaknar och hans dag blir lite annorlunda. Han tar det lugnt på morgonen och sätter sig för att läsa tidningen. Då får han syn på en intressant annons.

 
Dave: - Hej älskling. Har du tid en stund?
Hannah: - Jadå, skulle precis gå på lunch. Vad är det?

Dave: - Jo, vi har vi kollat lite på husdjur och tänkt överraska Charlie när han ändå fyller år snart.

 

Hannah: - Åh, har du hittat något?

Dave: - Ja, jag hittade en hund som verkar perfekt. Tänkte ringa adoptionsfirman och höra efter men ville prata med dig först.

 

- Ja men ring! Du har mitt fulla stöd. Åh Charlie kommer bli så glad. Jag ringer skolan och säger att de får säga till Charlie när skoldagen är slut att han måste åka hem direkt.

 

- Gör det. Vi ses senare, älskling.

Dave ringer adoptionsbyrån och lilla valpen är fortfarande kvar. Killen han pratar med åker genast för att se hur Familjen Gibsons har det hemma och se hur hunden reagerar. Hunden, som heter Max, verkar lite blyg först, men tar inte lång tid innan han nosar sig runt, både på Dave och runt om i huset.

Adoptionskillen: - Ja, men detta ser ju jättebra ut. Och ni har bestämt er om att detta är hunden ni vill ha?
Dave: - Jajamänsan. Min fru sa att hon litade 100 % på mig i detta så får hoppas att hela familjen gillar honom. Men det är jag säker på att de ska göra.

Adoptionskillen: - Det tror jag säkert. Max är en väldigt mysig hund. Han är ännu en valp men är snart inne i vuxenstadiet. Han blir inte jättemycket större.

 

Killen från adoptionsbyrån åker tillbaka dit för att fixa iordning det sista inför Max flytt. Då passar Dave på att åka till djuraffären. Han köper en hundmatskål, leksaker, en sovkorg och lite annat som är behövligt.

 
När han går vinkar mannen bakom kassan hej då, glad att få ha gjort en sån stor försäljning.

 

Charlie, som fått höra att en överrasking väntade på honom där hemma, sprang så fort han kunde till skolbussen. Han sprang så ivrigt att han höll på att knuffa några gymnasietjejer som stod och rökte precis utanför. Sedan satt han och hoppade på sätet hela vägen hem där han kutade av och sprang ända fram till dörren.

 

Han gick för att leta efter Dave och fick då syn på Max.

Charlie: - ÅÅH! utbrast han högt så Max backade några steg. Är han min?
Dave: - Ja, eller han är alla tres.

Charlie: - Han är så söt.

 

Hannah blev också stormförtjust. Efter hon bekantat sig med nya lilla familjemedlemen så satte hon genast igång att laga specialhundmat. Gorméhundmat som det kallas. Hon hade läst att det kan ge hunden ett längre och hälsosammare liv.

 
Hela kvällen leker Charlie med Max.

 
Och senare på kvällen när det är dags att sova, lägger sig lille Max i sin nya säng och somnar i en djup, trygg sömn. Trots att han är en blyg hund verkar han ha kommit in i Gibsonfamiljen väldigt bra på sån kort tid. Nu väntar nya äventyr för alla 4.

Status

Status:

 

Nytt:
Kommande:

Omröstning

Jag kör ju på tema i mina generationer i PGC när jag döper dem? Vad ska nästa tema vara?
 The Vampire Diaries
 Gossip Girl
 Glee
 Alla börjar på samma bokstav
 Svenska namn

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sims 3 community

På The sims 3 Community heter jag fAnisjao

Sök i bloggen

Kategorier

Email

Har skaffat en email till bloggen. Där kan ni maila bilder, frågor ni kanske inte vill ska synas på bloggen eller om ni inte har något blogg och vill vara med i någon av mina tävlingar kan bidraget mailas dit.

 

mail: tstre@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Status


Skapa flashcards