tstre

Alla inlägg under oktober 2011

Av tstre - 29 oktober 2011 15:04

Följ min blogg med Bloglovin


Ursäkta för inaktiviteten. Ingen riktig simsinspiration just nu. Tänkt att jag kan göra någon guide/info om olika saker i det nya expantionspaketet men får se när det bli tid för det. Om det är något speciellt som önskas kom gärna med förslag :) En ny del av Nya Tider kommer också förstås någongång. Nu är det lov och jag måste bara hitta orken till bloggen.

Av tstre - 25 oktober 2011 21:19

Jag är med i en tävling hos en tjej som heter Ellen. Här hittar ni inlägget om det! Tycker det är ett toppenpris som man kan vinna, måste verkligen säga det!


Av tstre - 25 oktober 2011 19:51

     

                    

Av tstre - 25 oktober 2011 18:15

Kolla hur du läser historierna här
Paul - Grön
Isabelle - Ljusrosa
Emilia - Mörkblå
Melissa - Violett
Kevin - Turkos

        

 
 
 
Melissa: - Så schy, lilla gubben...  
 
 
- Så ät lite till nu. Bra...
- Kan du försöka sova lite nu gubben så mamma också får sova? 
Det har inte blivit så mycket sömn för Melissa sedan Kevin föddes. Eftersom Paul måste upp till jobbet och Melissa är mammaledig så har det mest blivit hon som fått tagit hand om Kevin under hans små skrikperioder på natten.   
 När Melissa sovit klart och pysslat klart med det som behövs i hemmet tar hon med Kevin på en promenad.

 "Ah... Skönt att få slappna av med lite frisk luft en stund. Men borde dra mig hemåt för Paul och tjejerna borde komma snart"
 
Isabelle: - Emilia? Varför är du kvar? Slutade inte du för en timme sen?  
Emilia: - Jo, men jag gjorde läxorna i väntan på dig. Jag tänkte att vi kunde umgås lite? Det var ett tag sen vi bara var du och jag.
- Låter bra! Vad hade du tänkt?
 - Jo, vi kan väl äta middag på bistron? 
- Ja, bra idé. Jag sms:ar det till Melissa så drar vi.
 
- Mm, den här spagettin var jättegod! Förresten, har du hört något från musikskolan än?
- Nej, men jag ska få svar när som helst! Jag är jättenervös! Men jag vet inte om jag vill att de ska säga ja eller nej...
- Jag trodde du verkligen ville komma in på skolan?
- Jo, det är nog en jättebra skola men känns så fel att lämna allt så jag är bara osäker. Men det är ju världens chans...
- Vi klarar oss. Men jag tycker det skulle vara väldigt synd om vi missar allt som har med gymnasiet att göra tillsammans.Som balen och alla knäppa lärare! 
- Haha ja, vi får se helt enkelt...
 
När tjejerna kommer hem sätter de sig i soffan och fortsätter prata en stund tills det är dax att sova.
- Jag ska bara kolla min mail först. Jag kommer sen.  

- Men vad är det här? 
Isabelle läser mailet hon fått. 
 
- Va...? Jag kom inte in...

Av tstre - 22 oktober 2011 16:30

Plus 

- Mycket fina kläder (positivt överraskad att det fanns så mycket kläder och som jag verkligen gillade)

- Mer levande spel med djur

- Jättekul med hästar och att man kan tävla med dem

- Kul med de olika egenskaperna

- Mycket roliga djur

- De nya musiksmakerna


Minus 

- Få frisyrer

- Begränsat med funktioner och samtidigt lite avancerat att fixa med djuren och hur se ser ut

- Att de man bara kan ha en av de nya egenskaperna (de krockar)

- Få leksaker mm till djuren


I det stora hela är jag jättenöjd. Verkligen roligt tillskott till The sims. Hann bara spela med katt och häst, ska spela med hund sen.


   KLICKA PÅ BILDERNA FÖR ATT SE DEM STÖRRE

Frisyrer för tjejer


                             



Tröjor för tjejer


               



Byxor för tjejer              


         



Helklädstiler för tjejer                    


   



Frisyrer för killar


               



Tröjor för killar


   



Byxor för killar


 



Helklädstil för killar


   



Accesoarer (både killar och tjejer kan ha tofflorna. Osäkert på armbandet om det är för båda där med)     

      




Av tstre - 19 oktober 2011 21:50

  Leker med sin hästboll   Sitter upp inför första ridturen   Hon ser livrädd ut   Gosar med sin nya familjemedlem   Dricker lite innan sovdags   Nu ska alla sova, stora som små.


Det ska även jag göra, alltså sova. Godnatt allesammans!

Av tstre - 19 oktober 2011 19:18

Efter en långt, slitsam och känslofylld dag i skolan blev jag otroligt glad när mamma sa att jag fått ett paket från CDON. Jag hade verkligen tänkt "Åh jag önskar att mitt sims kan komma idag i stället, skulle vara så perfekt" för idag förtjänar jag att slappna av!


Så nu ska jag installera och börja kolla runt i Appaloosa plains   


Bilder kommer sen! PUSS

Av tstre - 18 oktober 2011 17:22

Dålig uppdatering jag vet... Men på torsdag ska The sims 3 Husdjur komma så då blir det mer uppdatering!


Jag har ett Nya tider-avsnitt som jag fotat och bara ska lägga upp bilder och skriva till men jag har verkligen inte tiden att prioritera det just nu.


Men som sagt torsdag kommer sims och då ska det ha lugnat ner sig i skolan så kan bli en simsighelg :)


   

JAG LÄNGTAR

Status

Status:

 

Nytt:
Kommande:

Omröstning

Jag kör ju på tema i mina generationer i PGC när jag döper dem? Vad ska nästa tema vara?
 The Vampire Diaries
 Gossip Girl
 Glee
 Alla börjar på samma bokstav
 Svenska namn

Presentation

Fråga mig

25 besvarade frågor

Besöksstatistik

Sims 3 community

På The sims 3 Community heter jag fAnisjao

Sök i bloggen

Kategorier

Email

Har skaffat en email till bloggen. Där kan ni maila bilder, frågor ni kanske inte vill ska synas på bloggen eller om ni inte har något blogg och vill vara med i någon av mina tävlingar kan bidraget mailas dit.

 

mail: tstre@hotmail.com

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Senaste inläggen

Arkiv

Länkar

RSS

Status


Ovido - Quiz & Flashcards